mandag 13. desember 2010

PTF

        I ptf har jeg ver utplasert i 2 uker i butikk der jeg 
har fått laget mye spennende og lært mye.


  Kompetansemål:
 -bruke materialer på en økonomisk mate.
-eksprimentere med levende materialer, stiler, uttrykk, teknikker og redskap.



  Krans

I butikken fikk jeg vikkle en del dørkranser.
 Jeg lagte fire eller fem stykk, men pynta bare en krans. 

 Materialer:
 - Vikkletråd
  - Halmkrans
 - Gran
  - Sløyfe
 - Kongler
   - Stjerner
   - Kalisofales
 - Lerkegreiner
                                                                      



 Teknikk
  Du starter med en halmkrans, vikkletråd og gran.
Først fester du vikkletråden til halmkransen,
Så starter du å feste biter av gran med vikkletråden.
 Du jobber mot solen så endene på granen
blir liggene med klokka.
Deretter pynter du kransen.
                                                                                   




Egenvurdering
Jeg brukte lang tid i starten, men tempoe økte etter jeg hadde lagd en.
Syntes det var veldig lærerikkt. 


Svibel

(hyacinthus)


Teknikk

Du starter med å ta av litt jord
 på svibelen, så tar du flat mose
rundt og fester den med buljongtråd.
Deretter pynter du den. 












Svibel i vase


 Teknikk
 Du starter med en svibel så vasker du bort alt jorda.
 Vasker røttene forsiktig og får dem helt rene.
 Så tar du en vase med litt glasstein og vann i
så snurrer du svibelen til alle røttene er nedi.
Så klipper du opp litt  gåsunger til pynt.
                                         








Svibler i potter

                         




Svibel 







Kilder

-Bildene har jeg tad selv.
- Informasjonen  har jeg lært i butikken.

1 kommentar:

  1. Mange flotte arbeider du har laget - fine bilder. Ser ut til at du har hatt en flott aktivitet:))))

    SvarSlett