søndag 17. oktober 2010

Besøk av Tommy. Dag 1



Mandag 4. oktober kom Tommy Eide på besøk til klassen.
Han fortalte litt om forskjellige teknikker og hvordan du kan resirkulere ideer og materialer. Det var utrolig intresant.



Første dagen startet vi med ståltråd teknikk og lærte litt om alt du kan bruke ståltråd til.
vi startet alle med samme teknikk, men fikk selv velge va det skulle bli.
Jeg valgte en paraply.









Vi lagte også en liten vanpropp som var dekka med ståltråd.






Teknikk for  paraplyen

Du bruker en vikkletråd. Først surett jeg vikletråden rundt et reagensrør. For at tråen skulle få en fin rund form klemte jeg tråden ned så jeg fikk mange små rundinger. Deretter festet jeg de fast i værandre så jeg fikk en flat form som jeg forma til en parapply.  Så tredde jeg bjørne gress i formen for å få litt farge.
Etter det  lagde jeg skaftet av en hard ståltråd og brukte den tykkere ståltråden til å stive av formen så den holdt seg bedre.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar